fredag 23. september 2011

Fretex og Bir

Litt av hvert i dette innlegget. De fleste har sikkert hørt om bir. Bir er en
gjenvinningstasjon hvor en kaster alt av søppel. Der er også en brukthall.
Jeg har for vane å stikke innom disse brukthallene.
Der kan alle sette fra seg møbler, klær, nips , osv . . Jeg kan da gå å plukke
med meg det jeg vil GRATIS. Det varierer fra gang til gang hva som er der
og det synest jeg bare er spennende! så dagens tips må være å finne ut om
det er noen av disse miljøstasjonene der du bor:) Jeg tenker å ha et innlegg
en gang i uken med bilde av ting jeg har funnet der.
På bilde under er det grønne underlaget et påbegynnt barne-watteppe.
Jeg har fått to wattepper fra mamma og med de følger det mange gode
minner fra barneåra og kos. . Så har du retrostoff liggende som du ikke vil
klippe opp til smått og det er for fint til å ligge i skap og skuffer, så kommer jeg
med bilde og forklaring på hva jeg har gjort. Så et lite tips der også!
Bilde under viser også kort som er laminert, sydd og laget hempe i.
Likte utrolig godt bildene. Boken de er tatt ut av, kommer fra bir miljø-
stasjonens brukthall:)






Puter med stoff fra "Stoff og stil".



En blomster kasse som skal males, brukes som hylle og settes barnebøker i .

Funnet på bir.



Et nydelig, gammelt nattbord funnet på fretex.


En litt artig ting. Denne er funnet på bir. ser ut til å ha vært et bussete
eller et bilsete. Ingen understell eller bein fulgte med, så nå er jeg på utskikk
etter noe jeg kan bruke og montere på som understell.



Så denne tøffe barnestolen. Liker linjene og den litt stramme looken:)
Kommer til å skru av brettet og trekke om setet, så får vi se om den skal males.
Denne er også funnet på bir.
Alle disse tingene vil selges på den årlige julemessen i salem 12. nov.
Der vil det være en egen retrokrok med diversse av møbler, barneklær, nips,
lamper, bøker osv. . Mange godbiter til gode priser! Så går det til en god sak:)
Jeg er enda i begynnerfasen av blogging, så dere rutinerte i "gamet" får se bort fra
all dårlig bildekvalitet og litt prøving og feiling! Det er kjekt å få kunne dele interesse
tanker og tips. Om noen har tips og gode råd er jeg takknemlig for det:):)
(i morgen er det loppis, gleder meg, tihi)




EN GOD FREDAG ØNSKES DEG! klem cathrine











1 kommentar:

  1. For noen kupp! Liker at du renner over av idéer...genialt.. blir spennende å se hva som kommer ut av det til slutt! Lykke til og god helg!

    SvarSlett